nedelja, 14. november 2010

Vaja 06 - Podatkovna baza

TUTORIAL ZA VSE ZAČETNIK, KI NISTE ŠE NIKOL UPORABLJALI MICROSOFT ACCESS - ZBIRKA PODATKOV

V moji nalogi bom skušal prikazati postavitev podatkovne baze za hrambo podatkov. V mojem primeru o mojih sošolcih in njihovih ocenah. Seveda podatke sošolcev si bom izmislil. Ustvaril bom tri tabele (ocene, predmeti, študentje). Na koncu bom tabele povezal relacijsko. Pod Tabelo ocene bom izpisal ocene študentov, pod Tabelo predmeti bom izpisal predmete, ki jih imamo, in pod Tabelo študentje bom izpisal njihove podatke. Na koncu bom še dodal mojo opravljeno nalogo v programu Microsoft access.


1. Ko odpremo program Microsoft Access kliknemo na Nova zbirka podatkov, kjer ustvarimo nov dokument in ga poimenujemo po svoji želji.





















2. V orodni vrstici zgoraj kliknemo ustvarimo, ter izberemo Tabela, kot je označeno na sliki.




















3. Z desnim klikom na posamezno tabelo, kliknemo na shrani in jo poimenujemo.







4. Na isti način lahko pod vsako tabelo poimenujemo drug stolpec. Potem pod vsak stolpec vpišemo posamezne podatke. V mojem primeru se to vidi na sliki.





















 Tako poimenujem tudi ostale dve tabele in vpišem potrebne podatke katere želim imeti.





































5. Ko imam vse želene tabele in podatke v njih moramo te podatke in tabele med seboj povezati. Povežemo jih pa s pomočjo relacij. V orodni vrstici zgoraj programa kliknemo na podatkovni list in izberemo možnost relacije.





















Sedaj moramo izbrati vse tabele, ki smo jih ustvarili in pritisniti dodaj.





















6. ID sistem mora biti pod primarnim ključem. Ostale moramo odstraniti po sami logiki. Odvisno kako hočemo narediti oziroma povezati. V našem primeru gre to tako: Odstranimo ključ tako da gremo pod tabelo kjer hočemo primarni ključ odstraniti in kliknemo na ogled, da nam spremeni pogled in nato pod tistim stolpcem zagledamo majhen ključ, ter ga odstranimo ko pritisnemo nanj in potem še na velik ključ, kjer je zgoraj pri ogledu.






















Nato povežemo tabele med seboj in tako nam zgleda, ko tabele med seboj povežemo - relacija.





















7. Ostane nam še poizvedba, v kateri naredimo ključno, da nam bo to vse delovalo. Gremo pod ustvari zgoraj na orodni vrstici in kliknemo na načrt poizvedbe. Potem izberemo še vse tabele in dodamo.























8. V spodnjih poljih izberemo vse kar potrebujemo, da se na koncu vse povezuje in za našo zaključno storitev v naši nalogi.






















9. Ko vse izpolnemo, na koncu pritisnemo še gumb zaženi.






















Pokaže se nam končna oblika v kateri so povezane vse tabele med seboj in za vsako lahko spremenimo, na primer pri tabeli "Ocene" ocene študentov in spremenilo se bo tudi v sami poizvedbi spremenjena ocena.





















Upam da se z mojo nalogo zadovoljni !

Moja naloga v Microsoft access:
http://rapidshare.com/files/430839670/Zbirka_podatkov1.accdb

Narejeno dne : 14. november 2010.

Ni komentarjev:

Objavite komentar